למידה משמעותית "ישראל עולה כיתה" |
|||||||||
בעידן הטכנולוגי, שבו המציאות משתנה בקצב מסחרר, דומה שדרכי ההוראה והלמידה המסורתיות אינן מספיקות עוד. בדיוק בשל כך בנו במשרד החינוך את התכנית הלאומית "ישראל עולה כיתה". באמצעות התכנית חותר המשרד להטמיע שיח חינוכי חדש במערכת החינוך ולקדם למידה משמעותית המעודדת חקירה ועבודת צוות שיסייעו לתלמידים להתמודד עם אתגרי המאה ה-21. התכנית החלה להיטמע בכל הכיתות במערכת החינוך (מכיתה א'-י"ב) החל משנת הלימודים תשע"ה.
מה מאפיין את שיטת הלמידה המשמעותית? למידה משמעותית היא למידה שבמהלכה התלמיד מעלה שאלות, מאתר מקורות מידע, מעבד מידע ויוצר ידע חדש הנוגע לעולמו האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי במאה ה-21, כאשר המטרה היא לפתח את כושר החשיבה, היצירה והלימוד העצמי של התלמיד, ולעודד אותו לצמיחה אישית ולמעורבות חברתית. מחקרים מצביעים על כך כי אף שדרכי ההוראה המסורתיות מקנות לתלמיד ידע, הרי שידע זה נשמר במוחם לפרק זמן קצר בלבד. לעומת זאת, מחקרים שבדקו את דרכי הלמידה המשמעותית מצאו כי כשהתלמיד פעיל והלמידה נוגעת לעולמו, הידע שהוא רוכש נשמר במוחו לטווח ארוך. השינוי בדרכי הלמידה משפיע כמובן על מעמדה של המורה, והיא הופכת מגורם שעיקר משימתו העברת ידע לדמות שייעודה המרכזי הוא להעניק לתלמידיה משמעות לעולם הידע.
שבוע השפה העברית בבי"ס נווה עו"ז במסגרת התכנית ללמידה משמעותית:
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|