ראשון לציון זוכת פרס החינוך הארצי 2022 יום המורה 2015 ראשון לציון

לוח אירועים

עמוד פנימי - מוסדות חינוך
עמוד פנימי - חירום
עמוד פנימי - שירות
עמוד פנימי - תכניות בחינוך
עמוד פנימי - פדגוגיה דיג
עמוד פנימי - הורים וקהילה

גן "יש פלא מעבר לדלת"

ת.ז.
חינוך ממלכתי, גילאי 4-5; מנהלת הגן: שולה ידיד; סייעת: שרית קדוש;
גננת משלימה: אורלי אסייג; סייעת משלימה מורן מזרחי
שם הגן כשם ספרה של הסופרת לאה נאור "יש פלא מעבר לדלת"

 

שאלנו את הגננת שולה ידיד:

 

מה חזון הגן וה"אני מאמין" של הגן?
"בגיל הרך מונחת התשתית לפיתוח בוגר עצמאי, בעל ערכים חברתיים ולאומיים, המכיר בערכו ומסוגל לתרום לחברה ולקהילה. אנו דואגות להעניק לילדים יחס חם, עידוד, תחושת מסוגלות, כבוד ותמיכה. אנו משקיעות מאמץ וחשיבה בפיתוח הסביבה הלימודית בה מבלה הילד שעות רבות, סביבה שתגרה אותו לחקר וללמידה מתוך סקרנות והנאה. ערכים וכבוד בין אדם לחברו הם הדגל בעשייה החינוכית בגן. הילד לומד שיש לו זכויות שאותן יש לכבד, אך כך גם לכל אחד מהחברים בגן. כמו כן למורשת היהודית ולאהבת הארץ יש מקום מכובד בתכנית הלימודים".

 

מה מיוחד בגן?
"עבודה עם הורים - בגיל הרך העבודה מול ההורים חשובה, מכיוון שבידם להפוך ערכים הנלמדים בגן לאורח חיים. מדי יום שישי מגיעים ההורים לגן על מנת לסיים את שבוע הלימודים בריקודי עם. פעילות זו קושרת ומחברת את הילדים עם ההורים ועם צוות הגן בשירה ובתנועה. בנוסף, האמנות היא חלק בלתי נפרד מהפעילות הגנית - אנו יוצרים בעקבות אמנים ולומדים לקבל את האחר והשונה. השנה יצרנו יחד על קנבסים יצירות בעקבות פיט מונדריאן, בשנה שעברה יצרנו דיוקן עצמי בעקבות האמן פיבן. אנו מתיזים צבע כמו פולק ג'קסון ולומדים על חואן מירו".

 

ובנימה אישית...
"אני 33 שנים במערכת החינוך, בעלת תואר ראשון באמנות בחינוך ותואר שני במינהל חינוך. אני אוהבת את העבודה עם הילדים, את הקשר שנבנה כל שנה מחדש, לראות אותם לומדים, מתחנכים ומיישמים, שמחים וסקרנים. אני מאמינה שבגיל הרך ההשפעה של המחנך היא גדולה, ואני שמחה להיות הדמות הנוגעת בלבם ולו לשנה או שנתיים במהלך חייהם". 

 

 בתמונה: ריקודי עם בגן עם ההורים ביום שישי. ככה מסיימים שבוע

 

 

לכתבה שפורסמה במקומון "השקמה" לחצו כאן

 

 

 

כתבות נוספות

אתר העירייה
מרכז תמיכה יישובי
פסג"ה
מחיי גני הילדים ובתי הספר
טפסים
סיוע טכני
אתר נגיש 2014
עבור לתוכן העמוד