השלבים הנהוגים בעבודתו של הקב"ס, הם כלהלן:
-
טופס הפנייה לקב"ס - תחילת עבודתו של הקב"ס עם קבלת טופס ההפניה הממולא על ידי הגורם המקצועי בבית הספר (יועצת). בטופס ימלא הגורם המתאים את סיבת המעבר של הטיפול בתלמיד ליחידת ביקור סדיר, וזאת לאחר שביה"ס עבר הליך של שיחה עם ההורים, ביקור בית, מעקב אחר היעדרויות ואיחורים.
להלן תרשים המתאר את המעקב של ביה"ס אחר ביקור סדיר:
-
פגישה של התלמיד, הוריו, הקב"ס וגורמי ביה"ס - בבית הספר - שיח ודיון על נושא אי ביקור סדיר של התלמיד במוסד החינוכי ובסיום קבלת החלטות. הקב"ס יעדכן את הגורמים על הימצאות החוק הקובע חובת ביקור סדיר בבית הספר. מטרת הדיון ניסיון להחזיר את הילד למסגרת הלומדים ופתרון בעיות ככל שצצות. במהלך הדיון ניתנת הזדמנות לשיפור תפקוד התלמיד.
-
פגישת מעקב של הקב"ס וצוות ביה"ס על פי לוח זמנים שנקבע.
-
בסופו של תהליך מצופה מן התלמיד חזרה לתפקוד נורמטיבי.
במקרים שבהם נעשו מירב ומיטב המאמצים להשארת התלמיד במסגרת הלימודית של ביה"ס, ובכל זאת אין שיפור בתפקודי התלמיד ואין חזרה לתפקוד נורמטיבי - ילדים אלה מועברים ע"י יחידת הקב"ס ובאישור מנהלת היחידה בלבד אל האגף הנוער וצעירים לתכנית קידום נוער במסגרת פרויקט היל"ה לנוער מנותק, וזאת על מנת שלא ייווצר מצב של ילד ללא מסגרת.
קידום נוער הינו מסגרת לימודית-טיפולית, המכניסה את הילד למסגרת של השלמת בגרויות בלמידה פרטנית במסגרת פרויקט היל"ה, מחד, והכשרה מקצועית לעבודה, מאידך. בשני המסלולים ישנו ליווי של גורם טיפולי. הקבלה לפרויקט היל"ה - באישור מנהלת היחידה וקב"ס המלווה את התלמיד, ולאחר שמוצו כל האפשרויות להישארות התלמיד במערכת הרגילה, וברוב המקרים לאחר גיל 16.