שחר של בוקר חדש |
|||||||||
בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים החלה לפעול השנה תכנית "שגרות בוקר" המאפשרת לתלמידים ולצוותים החינוכיים לפתוח את יום הלימודים באווירה נעימה ורגועה באמצעות בחירה בפעילות בוקר מהנה אותה יבצעו מדי בוקר, כגון שיר, סיפור, תנועה, התעמלות, דמיון מודרך ועוד. התלמידים מספרים על יתרונות התכנית, על האווירה הרגועה שהיא משרה ועל תרומתה להמשך יום הלימודים בכיתות
תכנית "שגרות בוקר" החלה לפעול השנה בכל בתי הספר בעיר. התכנית – המכונה "שחראשון" בבתי הספר היסודיים ו"שב"ח - שגרת בוקר חינוכית" בבתי הספר העל יסודיים (בחטיבות הביניים) – היא יוזמה של עיריית ראשון לציון - מינהל החינוך, בשיתוף מנהלי בתי הספר ומשרד החינוך, להטמעת שגרת בוקר בקרב התלמידים במטרה לאפשר פתיחה אחרת של יום הלימודים לרווחתם של כלל תלמידי העיר.
הפעילות מתקיימת בבתי הספר מדי בוקר עם פתיחת יום הלימודים ואורכת כרבע שעה. כך לדוגמה, בכל אחד מבתי הספר היסודיים נבנתה פעילות של שגרת בוקר שבועית התואמת את הייחודיות הבית ספרית. בין הפעילויות: שיר, סיפור, ארוחת בוקר בריאה, צעידת בוקר, דמיון מודרך, שיח קבוצתי, הצגת פרויקטים ונושאים אישיים של התלמידים, תרגול יוגה, התעמלות בוקר, תרפיה, שיח על רגשות, שיח באנגלית, ריקוד ועוד.
והתלמידים? כבר מרגישים בשינוי. תלמידים בבתי הספר היסודיים סיפרו עד כמה הם נהנים לפתוח את היום באווירה אחרת, רגועה ונינוחה יותר, וכי הפעילות מסייעת להם להמשך יום הלימודים בכיתות.
בחטיבות הביניים מתבטאת התכנית בעיקר בפעילות גופנית פעילה של התלמידים לפני תחילת יום הלימודים. כבר הוכח כי פעילות גופנית, על מגוון צורותיה, משפרת יכולות קוגניטיביות, תורמת ליחסי קרבה ואכפתיות, לשיפור הזיכרון ולהעלאת מצב הרוח וכן מסייעת לשיפור התקשורת בין התלמידים בכיתה.
אטי אדר, ראש מינהל החינוך: "התכנית נולדה מתוך רצון להביא לשיפור האקלים הבית ספרי ויחסי הקרבה והאכפתיות בין מורים לתלמידים. מתוך מגוון הרעיונות לפעילויות הבוקר שהעלו התלמידים וצוותי החינוך וההוראה בבתי הספר נולדו הזדמנויות לפתח שיח אחר שתורם לאווירה חיובית שונה בביה"ס. מטרותיה, בין היתר, חיזוק מיומנויות גוף ונפש ומיומנויות חברתיות, פתיחת היום באופן חיובי, חיזוק תחושת השייכות, המוגנות וההכלה ויצירת פניות ללמידה". בתמונות: לוח התכנית בבתיה"ס היסודיים ופעילות בוקר; בתמונה למעלה: פעילות גופנית בחטיבת ביניים
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|