תוכניות ופעילויות בגנים לקידום למידה חווייתית ומשמעותית |
|||||||||
פעילות רכבות רובוטיות בגני הילדים במסגרת מודל "הגן העתידי" בעיר
בגני הילדים העירוניים פועלות תוכניות שמטרתן קידום עשייה חינוכית רלוונטית למאה ה-21 וכן קידום ידע, מיומנויות וערכים בקרב ילדי הגן, זאת במסגרת מודל "הגן העתידי". במסגרת זו, ב-10 גנים נעשתה עם הילדים פעילות של רכבות רובוטיות. הגננות עברו הדרכה וקיבלו לגן ערכה של רכבות רובוטיות, מסילות, קרונות ואביזרים נוספים.
מיומנויות אלו שהילדים לומדים תוך כדי משחק הן חלק ממודל "הגן העתידי" המאפשר לילדים ליזום, ליצור ולחלום, וכן לרכוש עוגנים פדגוגיים של ביטוי אישי, יוזמה ויצרנות, קהילתיות ולמידה במרחבי החיים.
פעילות אינטראקטיבית בגנים: "סוכת החברות של שלומית" לקראת חג הסוכות שצוין ונלמד בכל גני הילדים בעיר, הכין צוות הטכנו-פדגוגיה באגף קדם יסודי פעילות אינטראקטיבית בנושאי החג המותאמת לילדי הגן. הפעילות - "סוכת החברות של שלומית" - נבנתה בשיתוף מיה עייני, יועצת גני הילדים. "סוכת החברות של שלומית" מספרת לילדים על מנהגי החג: אירוח בסוכה, אחדות, חברות, אושפיזין, ארבעת המינים ועוד, ומזמינה אותם לקחת חלק פעיל בפעילות - והכל באופן חווייתי שמשלב למידה ביחד עם הנאה. יחד עם הילדים, גם הגננות שהעבירו את הפעילות בגנים ציינו כי ההנאה הייתה רבה.
הכירו את הפעילות:
פרויקט "סיפורי התורה" של גן דקל במסגרת פרויקט הספרייה בגן דקל (גן לגילי 4-5), לומדים הילדים את סיפורי התורה בלמידה משמעותית: הילדים כותבים יוצרים וממחיזים את סיפורי התורה, וחווים חוויה מלאה בתוכן, עניין והנאה.
הילדים לומדים את סיפורי התורה דרך המחזת הסיפור ויצירה יום ההליכה הבינלאומי בגני הילדים
ב-26 באוקטובר ציינו בכל העולם את "יום ההליכה הבינלאומי" שמטרותיו עידוד אורח חיים בריא, הפחתת זיהום האוויר הנגרם מנסיעה בכלי רכב ושמירה על כדור הארץ.
בגן "כמו ים" מציינים מדי שנה את יום ההליכה. זהו גן "ירוק מתמיד" ועל כן יום ההליכה מקבל ממד נוסף של שמירה על הסביבה והפחתת זיהום אוויר. ביום שישי 1.11 יצאו ילדי גן "כמו ים" להליכה רגלית משותפת לגן בבוקר - ילדים והורים בהובלת ורד הגננת. הילדים נשאו שלטים עם ססמאות המעודדות הליכה ויחד צעדו עד להגעה משותפת לגן.
הפעילות הייתה מהנה וערכית מאוד לילדים, להורים ולתושבי השכונה.
לומדים עם גוגלה בגן וגם בבית כל ילדי הגנים העירוניים בגילי 4-5 נהנים ולומדים באמצעות שימוש בכלי "גוגלה", בגן וגם בבית. השימוש בכלים הממוחשבים מפתח אצל הילדים הצעירים מיומנויות חשובות הנדרשות במאה ה-21.
תכנית "פסיעות" מבית "תעצומות" לקידום למידה רגשית חברתית בגני הילדים זו השנה השנייה בה פועלת בגני הילדים העירוניים תוכנית "פסיעות" מבית "תעצומות" לקידום למידה רגשית-חברתית (Social Emotional Learning - S.E.L) בקרב ילדי הגן. השנה הצטרפו לתוכנית 30 גנים. "פסיעות" נבנתה במטרה לתת מענה ייחודי לגיל הרך, והיא מיועדת לגננות ולמחנכי/ות כיתות א'-ב'. לתוכניות השפעה אדירה בעיצוב וקידום המיומנויות החברתיות של הילדים בגיל הרך.
לתוכנית "קסם" מיוחד בהיותה משלבת עבודה עם בובות (בובת אצבע לכל ילד ובובת כפפה לצוות), שיר פתיחה למפגשים ודפי צביעה. במסגרת התוכנית עוברות הגננות הכשרה מקצועית והטמעה של התכנים הנלמדים במרחבי הלמידה המגוונים בגן. בנוסף, גם ההורים שותפים לתכנים המועברים בתוכנית ולהטמעתה בגן.
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|