תקופת הקורונה: להפוך את האתגר להזדמנות לפרוץ את גבולות המרחב, המקום והזמן |
|||||||||
אטי אדר, ראש מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, מספרת על השנה המורכבת ביותר שחוותה מאז כניסתה לתפקיד. בריאיון מיוחד עם החזרה לשגרת חינוך, היא מונה את האתגרים הרבים איתם נאלצה המערכת להתמודד בשנה החולפת, וגם את ההזדמנויות שנוצרו למורים ולתלמידים. ריאיון עם מנהלת ואשת חינוך שעומדת בראש מערכת החינוך מהגדולות והמובילות בארץ השנה האחרונה הייתה מורכבת. הקורונה פגעה בכולם ולא פסחה גם על מערכת החינוך העירונית. מסגר לסגר, התלמידים נשארו בבתים ונאלצו להסתגל למציאות המשתנה שהכתיבה המגפה. מערכת החינוך נסגרה ונפתחה חלקית לסירוגין, התלמידים עברו ללמידה מרחוק, שהולידה גם היא קשיים, ומינהל החינוך נאלץ לנהל את המערכת בתוך מציאות שהכתיבה כללים אחרים, לא מוכרים.
כעת, כשמערכת החינוך חוזרת לשגרה מלאה, אפשר להסתכל לאחור ולנסות להבין מה עברנו ומה למדנו, והאם נשכיל לקחת את המשבר כהזדמנות ללמידה ולצמיחה אחרת.
אטי אדר, ראש מינהל החינוך בשלוש השנים האחרונות, מכירה את מערכת החינוך העירונית על כל היבטיה. לפני כניסתה לתפקיד המורכב והמאתגר, היא שימשה מנהלת אגף חינוך על יסודי במינהל החינוך, ולפני כן מנהלת קריית החינוך השש שנתית מקיף ג' "העמית", אותו הובילה גם לזכייה בפרס חינוך ארצי היוקרתי ובפרסים נוספים בתחום הספורט ובתחום הערכי.
מה האתגר המרכזי שניצב בפני המורים בלמידה מרחוק?
מתן מענה רגשי וחברתי לילדיםאילו פעולות נקט מינהל החינוך על מנת להתמודד עם המורכבות בשנה קשה זו? עלינו לעבוד על חיזוק השייכות, הדימוי העצמי ופיתוח המיומנויות החברתיות של תלמידינו. ראשון לציון השקיעה שעות רבות בתקופת הקורונה במפגשים חינוכיים וחברתיים עם גורמי חינוך וטיפול. השירות הפסיכולוגי החינוכי הקצה תכניות לקהילה, להורים ולילדים. רבים ניצלו מענה זה. נמשיך לשלב סוגי מענה אלו גם בתקופה זו בתוך בתי הספר ביחד עם הייעוץ החינוכי. ההקשבה וההכלה של הקשיים שחוו הילדים הם נר לרגלנו לדרכי טיפול, ותפקידנו לתת מענה שונה ומגוון בהתאם לצורך. שנת הקורונה לימדה, פיתחה ובעיקר העניקה הזדמנויות לשדרוג דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה. המורים עבדו קשה מאוד על מנת ליצור שיעורים אחרים. בנוסף, עיריית ראשון לציון יצרה ובנתה מרחבים חדשניים בבתי הספר ובגנים כדי לאפשר את הלמידה האחרת. מרחבים אלה - גינות חקלאיות, חדרי תקשורת, חדרי בריחה וכו' - המכילים ציוד מתקדם וחדשני, הפכו את הלמידה לחווייתית".
איך עברה עליך השנה האחרונה באופן אישי?
נוער מתנדב, נפלא וערכיהאם זכורה לך חוויה מסוימת במערכת החינוך שלנו, יוזמה מיוחדת שהייתה ונגעה לליבך?
לסיום, מהן ההזדמנויות שכדאי לנצל מהמשבר הזה ולשמר בשגרה?
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|