לומדים מדעים ותכנות באמצעות משחק במטרה לקרב את התלמידים אל תחומי המתמטיקה, מדעי המחשב וטכנולוגיה
המשאב העיקרי של מדינת ישראל הוא ההון האנושי שלה. בשנים האחרונות גורמים רבים, ממשלתיים תעשייתיים ואקדמאים, עסוקים בחיפוש אחר דרכים לעודד את תלמידי ישראל ללמוד מקצועות מדעיים וטכנולוגיים מתוך מטרה להמשיך ולשמור על יתרונה היחסי של ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה. אחד האתגרים העולים הוא מציאת הדרך להעלות את הידע של תלמידים בתחום התכנות, תחום המצריך חשיבה חישובית ולוגית.
יוזמה של משרד החינוך להשגת המטרות האלה היא אליפות הסייבר הישראלית, המתקיימת השנה (תשע"ח) זו השנה הרביעית. מדובר בתחרות בין בתי הספר בארץ, יסודיים חטיבות ביניים ותיכונים, בה לומדים התלמידים מדעים ותכנות באמצעות משחק.
בשנה"ל תשע"ח תתווסף לאליפות גם אליפות רחפנים לתלמידי ז'-ט' והאליפות תתמקד בתחומי ה-STEM השונים
(Science, Technology, Engineering and Mathematics).
למידע נוסף באתר משרד החינוך