|
קורס מדעי המחשב ואלגוריתמיקה שלב א' - סילבוס |
מפגש |
תאריך |
נושא |
מס' שעות אקדמיות |
מנחה |
1. |
19.9.2017
|
סביבת סקרטץ' – נעים מאוד!
תיאום ציפיות.
חשבון מורה, לימוד הסביבה, הבמה,
פקודות תנועה, פקודות תלבושות, דמויות.
כתיבת תסריטים פשוטים במבנה סדרתי. |
4 |
יוסי ברק
|
2. |
3.10.2017 |
מיקום הפקודה בלולאה – זו כל התורה לולאות "הליכה" (מעוף, ריקוד וכד'), מבנה לולאה, יישום במטלות פשוטות (ציור מצולעים ע"י לולאה), יישום במטלות מורכבות (תרחיש חוזר על עצמו בזוויות שונות) וכד'
הצורך במשתנה (לדמות זו בלבד) והשימוש בו. |
4 |
יוסי ברק |
3. |
31.10.2017 |
תנאים וחיישנים ושיתוף הפעולה ביניהם
לולאת לעולמים, לולאת תנאי. משפטי תנאי (אם.. אז...),שימוש בחיישנים, תנאים מורכבים
שליטה בדמות ע"י עכבר.
(המשחק פונג). משתנה לכל הדמויות |
4 |
יוסי ברק |
4. |
14.11.2017 |
אירועים ומסרים
תסריטים מופעלי ארוע. מקביליות. שליטה בדמות ע"י חיצים.
מסרים -
ארוע המוגדר ע"י המשתמש (כלב וחתול נפגשים) |
4 |
יוסי ברק |
5. |
12.12.2017 |
שאלות אקראיות, תשובות מהסוג הרצוי בלבד!
תרגילי חשבון אקראיים, לולאה עד קבלת תשובה נכונה, מניה מספר הנסיונות (תנאי מורכב),
פעולה בהתאם לתשובה. קפיצה ברמת השאלות – הכיצד? |
4 |
יוסי ברק |
6. |
2.1.2018 |
מפגש א סינכרוני
בניית מערך שיעור ללימוד נושאים שונים בסקראץ. |
3 |
יוסי ברק |
7. |
16.1.2018 |
תפוס ככל יכולתך
יצירת משחק מורכב הכולל מסרים, לולאות מסוגים שונים, משתנים (לדמות אחת, ולכל הדמויות, לצורך ניקוד למשל!), פסילות, שיחה עם המשתמש. הפסק תסריט זה, הפסק כל התסריטים.
חכה עד ש...
(משחק "תפיסת" מושגים רלוונטיים לתחום הדעת בלבד. רמות שונות) |
4 |
יוסי ברק |
8. |
30.1.2018 |
סיום משחק.
סיכום. |
3 |
יוסי ברק |
|
|
|
|
|