נבחרת מנהיגוטק בבי"ס ישורון: 30 דקות, 7 חידות ומשימה אחת - לשחרר את ירושלים! |
|||||||||
חברי נבחרת "מנהיגוטק" בבית ספר ישורון הגו יוזמה מקורית ללימוד סיפור שחרור ירושלים - חדר בריחה "הר הבית בידינו"! בבית ספר ממ"ד ישורון נולדה בימים אלה יוזמה חדשה שקמה מתוך הצורך להותיר את התלמידים עם חוויית למידה משמעותית. בית הספר הצטרף השנה לתכנית העירונית מנהיגוטק וגיבש נבחרת רב-גילאית של תלמידי ד-ו, בהובלתה של רכזת תקשוב ומובילת התכנית, אסנת אלק. כל בית ספר התבקש לתכנן יוזמה בית ספרית שתקדם נושא נבחר, ובישורון העלו התלמידים רעיון ליצור פעילות שתשיק לנושא השנתי לשנה"ל תשע"ז - 50 שנה לשחרור ירושלים. אסנת אלק: "כשהעלינו הצעות לפעילות שתקדם את הנושא השנתי של ירושלים, עלה לי פתאום רעיון - ליצור "חדר בריחה" (Escape Room) שהוא סוג של משחק הרפתקאות, המשלב פתרון חידות, שימוש בידע, באינטואיציה ובהיגיון. צריך להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בחדר כדי לפתור סדרה של חידות, לפענח רמזים וצפנים ולמצוא את הדרך החוצה. במקור זה נקרא "חדר בריחה" כיוון שהחדר ננעל והאתגר הוא לסיים לפתור אותו תוך זמן מוגבל (60 דקות)".
ההכנה המקדימה כללה כתיבתן של חידות מסוגים שונים, שהמשותף לכולן הוא שהן מצריכות מיקוד וחשיבה, שימת לב לפרטים והיכרות עם דמויות ואירועים מרכזיים בסיפור. לאחר שהרעיון הבשיל והחידות היו מוכנות - הגיע זמן הביצוע!
מדי יום מגיעים להתנסות בחדר הבריחה תלמידים משכבות ד'-ו'. הם נכנסים בקבוצות קטנות של עד חמישה תלמידים, מלווים על ידי חברי נבחרת מנהיגוטק, שנמצאים שם כדי לסייע בהפעלת החידות ולהנחות במידת הצורך.
נירית האן, מנהלת תכנית מנהיגוטק, שליוותה את הנבחרת והייתה שותפה לסוד ההחלטה, מוסיפה: "כשאסנת סיפרה לי על הרעיון מיד ניצתה בי התלהבות גדולה, ובמפגש עם הנבחרת שמחתי לגלות שהילדים נרגשים ורתומים לביצוע היוזמה, למרות שהיא דרשה מהם הרבה עבודה. קשה להעביר במילים את חוויית הביקור בחדר המוכן! הירידה אל המקלט עם האורות המהבהבים, החידות המושקעות, התפאורה שמסביב - הכל ביחד מתחבר לחוויה עוצמתית, שמערבת את התלמידים באופן פעיל וממחישה את הסיפור. לראות את המחויבות והאחריות שמגלים חברי הנבחרת בהפעלת היוזמה שלהם - מעורר גאווה אמיתית. איזו עשייה ייחודית, יצירתית וערכית!"
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|