משרד החינוך מעודד מורים להפעלת תכנית "חלוץ הערכה", שמטרתה פיתוח תכניות לימוד חדשניות ופיתוח אלטרנטיבות לדרכי הערכה המקובלות, לאותן תכניות לימוד.
שרית אלוני, מורה לאזרחות בתיכון מקיף ו' ע"ש "יגאל אלון" נענתה לאתגר ופיתחה תכנית לימודים שמטרתה העיקרית הקניית כלים להתמודדות התלמידים עם נושאי אקטואליה. התכנית מבוססת על החזון הבית-ספרי המאמין בתלמידים כשותפי הוראה והיא מאפשרת להם "לגעת" מנקודת מבט אזרחית בנושאים שעל סדר היום הציבורי.
לאחרונה, נבחנו ששים וחמישה תלמידי שכבת יב' של התיכון, בבחינת בגרות ממוחשבת בתחום לימודי האזרחות בישראל. הבחינה כללה קטעים ויזואליים חדשותיים, בהם נדרשו התלמידים ליישם את הכישורים שרכשו במהלך לימודיהם בתכנית.