לראשונה: "האקאתון" בית ספרי בראשון לציון |
|||||||||
המונח "האקאתון" נוצר משילוב המונחים "האקר" ו"מרתון" במסגרתו השתתפו 200 תלמידים, מורים והורים למשך 20 שעות רצופות. ההאקאתון התקיים בפורמט של תחרות, בסופה נבחרו שלושה רעיונות זוכים. במקום הראשון נבחרה קבוצה שהציעה פיתוח שתסייע לתלמידים שמתביישים לשאול שאלות בשיעור. איך פותרים את סוגיית רמת ההשתתפות והמעורבות של התלמידים בשיעורים? בגימנסיה הריאלית החליטו למצוא את הפתרון באמצעות תחרות טכנולוגית ובהשתתפות תלמידים, מורים וגם הורים. הפורמט החלוצי בישראל נקרא "האקאתון" והוא נוצר משילוב המונחים האקר ומרתון. היוזמה של הגימנסיה הריאלית עם מרכז היזמות RishonTech ריכז את המשתתפים למרתון של 20 שעות רצופות . התלמידים התבקשו לזהות צרכים, לדמיין , לתכנן ולפתח פתרונות חדשניים שיובילו לחוויית למידה מיטבית בהתאמה למאפייני המאה ה-21. לקבוצות החשיבה חברו "מנטורים" מומחים מתחומי דעת שונים אשר סייעו וכיוונו את הצוותים בגיבוש הרעיונות ופיתוחם. מיזם ההאקאתון הינו מיזם ראשוני, חדשני וייחודי הן בבתי הספר בראשון לציון והן ברמה הארצית. בימים אלו בהם מערכת החינוך בישראל עוברת תקופה של טלטלה ומהפך בניסיון להתאים עצמה לשינוים הטכנולוגים ולעמוד בקצב היזמות והחדשנות, הגימנסיה הריאלית, רואה את עצמה כמי שנאה דורש ונאה מקיים, מיישמת בפועל את הטמעת המודלים החדשניים של המאה ה-21 ומוציאה לפועל האקאתון ראשון מסוגו המאפשר שיח פורה ומקדם בין מורים ותלמידים המקדם פיתוח חופשי של שיטות וטכנולוגיות למידה חדשניות וחיבור לעיר המעודדת יזמות וחדשנות מקומית.
האירוע התקיים באווירה חגיגית במיוחד וכללה הרצאות השראה, ארוחות ופעילויות חברתיות מהנות, אבל עדיין זו הייתה תחרות ובסופה נבחרו שלושה רעיונות זוכים על ידי חבר השופטים, חברי הצוות שהגו אותם זכו בליווי מקצועי לקידום היוזמה ובדיקת היתכנותה, הרעיונות הזוכים עוסקים בפתרון בעיות המטרידות את התלמידים.
במקום הראשון זכתה קבוצת ASKY- שטיפלה בבעיית תלמידים ביישנים, תלמידים אשר מתביישים לשאול שאלות בשיעור. הקבוצה הציעה פיתוח של מצג קטן, אשר יונח על שולחן המורה ושולחן התלמיד . התלמיד יוכל להקליד שאלות במהלך השיעור מבלי למשוך תשומת לב מיותרת. השאלה של התלמיד נשלחת אל המורה, אשר נושא מצג נייד, בו הוא יכול לקרוא ולענות לתלמיד על פי הצורך. במקום השני זכתה קבוצת SIMPLY TOLK- הקבוצה הציעה פיתוח אפליקציה במתכונת רמזור המסייעת לניהול דיון תרבותי ונינוח בכיתה של תור וזמנים. תלמיד המעוניין להשתתף מקיש על האפליקציה וממתין לתורו על פי סדר הרישום. במקום השלישי זכתה קבוצת T TIME- הקבוצה הציעה פיתוח אפליקציה המסייעת לתיאום מושלם של תמיכה לימודית אישית מורה- תלמיד באופן יעיל ונגיש. בבית הספר מקווים שאירוע זה יהווה את יריית הפתיחה למסורת שנתית של אירועי חדשנות ויזמות בהשתתפות הקהילה, זאת מתוך מטרה לעודד מעורבות ושותפות. במסגרת החזון של RishonTech ליצור קהילה יזמית סביב ראשון לציון אשר תמצב את העיר הן בארץ והן בעולם. התלמידים שהשתתפו בהאקאתון הם אלו העתידים להיות חלק מקהילת ההייטק הצעירה בשנים הקרובות אשר תמשיך להוביל את קטר הצמיחה העירוני.
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|