בחטיבת הביניים בר-לב במקיף ח', החלו לשנות את שיטת הלימוד. במקום הוראה פרונטלית, מורים מתחילים לאמץ את מודל הנבחרת שפותח על ידי ארגון "ערי חינוך" ובבסיסו שני עקרונות בסיסיים: האחד, כל תלמיד הוא גם מורה וכל מורה הוא גם תלמיד.
השני, לנבחרת מטרה קבוצתית משותפת, רציפה ונמדדת בעלת גרף התקדמות.
כמו בנבחרת ספורט, גם בכיתת נבחרת, לכל פרט תפקיד ברור וכלל הפרטים מתגייסים למען מטרה משותפת. "כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם". הישגיות ושאיפה למצוינות נתפשות פעמים רבות, כעומדות בסתירה לשיתוף וערבות הדדית. כלי הנבחרת מנתב את האנרגיות של תחרות והישגיות לטובת עבודה רשתית ושיתוף, ואת הערבות ההדדית הוא הופך למנוע של ההישגיות.
בשיעורי הנבחרת המורה הוא מאמן והתלמידים עובדים בקבוצות ומלמדים האחד את השני. התלמידים מספרים "אף פעם לא נהניתי כך בשיעור מתמטיקה", "אחרי שאני מסביר את התרגיל לחבר בכיתה אני מבין יותר טוב את החומר", "הזמן עובר מהר ואנחנו לא רוצים לצאת להפסקה".
אמנם ביה"ס רק בתחילת הדרך, אך בכיתות שהתחילו את התהליך נראה שיפור לטובה גם בהישגים וצוות ביה"ס מצפה לראות שיפור והתקדמות נוספת גם בהמשך וממליץ לכל מוריו לקחת חלק בתהליך ולאמץ את המודל בכיתות.