ראשון לציון זוכת פרס החינוך הארצי 2022 יום המורה 2015 ראשון לציון

לוח אירועים

עמוד פנימי - מוסדות חינוך
עמוד פנימי - חירום
עמוד פנימי - שירות
עמוד פנימי - תכניות בחינוך
עמוד פנימי - פדגוגיה דיג
עמוד פנימי - הורים וקהילה

מפגש תרבויות מרגש במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי" בבי"ס נווה עוז

תכנית "הקשר הרב דורי" הינה תכנית חינוכית הבונה גשר ערכי בין-דורי, ומחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי בתי הספר היסודי והעל יסודי לבין האוכלוסייה המבוגרת, באמצעות הסביבה הטכנולוגית.
השנה במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי", נרקם קשר מיוחד במינו בין שני בתי ספר המפעילים את התכנית - "נווה עו"ז" ראשון לציון ו"אל מנאר" לוד, שמלבד טיפוח "קשר רב דורי" החלו מטפחים גם "קשר רב-תרבותי".

 

ב-24 בנובמבר נערך מפגש חגיגי לפתיחת התכנית בבי"ס "אל מנאר" בלוד, בו נפגשו שני בתי הספר. במפגש לקחו חלק התלמידים משתתפי התכנית והאזרחים הוותיקים משתי הקהילות, יו"ר וועד ההורים, מורים מצוות בית הספר,  טליה אבנון בנבנישתי- מנהלת בית הספר הבינלאומי ללימודי העם היהודי בבית התפוצות, עפרה ישראלי- מנהלת תכנית "הקשר הרב דורי", תמי גרין- יועצת ומנהלת תוכן בתכנית, אורנה דרום- רכזת מחוזית בתכנית, פרח דיביני- רכז ארצי למגזר הערבי בתכנית, ליאורה כהן- רכזת שיתופי פעולה בתכנית, מיכל נימני ומיכל דדון מהחינוך החברתי.

בברכתה, ציטטה מנהלת "נווה עוז", דורית קראדי מתוך השיר "מקום בלב" וציינה: "כדי להגשים חלום אחד ישן יש צורך במיליון חולמים שלא עוצמים את עיניהם…לעיתים אין צורך במיליון... גם שתי קהילות קטנות מהוות התחלה להגשמת חלום ישן. במפגש זה יצרו שתי הקהילות - מקום חם בלב"!
במהלך המפגש הציגו תלמידי בית הספר "אל מנאר" לפני המשתפפים מנהגים מהמסורת הערבית: תצוגת אופנה עם הלבוש המסורתי בהשוואה בין עבר להווה, מנהגי החינה והחתונה, ריקוד הדבקה ותהלוכת חתן וכלה. לסיום השתתפו בסדנת משחקים "של פעם". התלמידים והאורחים מבית הספר נווה עו"ז הצטרפו אף הם לריקוד והשמחה היתה גדולה ביותר.
המפגש הסתיים בסעודה חגיגית, מעשי ידי האימהות של תלמידי תכנית הקשר הרב דורי מביה"ס "אל-מנאר" (מתוך אתר הקשר הרב דורי).

 

 
 

 

 

 

 

לכתבה המלאה באתר "הקשר הרב דורי"


לפרטים נוספים אודות תכנית "הקשר הרב דורי"

אתר העירייה
מרכז תמיכה יישובי
פסג"ה
מחיי גני הילדים ובתי הספר
טפסים
סיוע טכני
אתר נגיש 2014
עבור לתוכן העמוד