יום המורה 2015 ראשון לציון

לוח אירועים

עמוד פנימי - מוסדות חינוך
עמוד פנימי - חירום
עמוד פנימי - שירות
עמוד פנימי - תכניות בחינוך
עמוד פנימי - פדגוגיה דיג
עמוד פנימי - הורים וקהילה

בית ספר "ארזים" למען קידום הנגישות ושוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

בית ספר "ארזים" למען קידום הנגישות ושוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

בשבוע נגישות ושוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אשר התקיים בין התאריכים 7.12.21 – 14.12.21 קיים בית הספר "ארזים" פעילויות מגוונות להעלאת המודעות לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ולמחויבותה של החברה למימוש זכויות אלה. מנהלת ביה"ס טלי וולף צוקרמן: "באחריותנו כמוסד חינוכי להעלות את המודעות לקידום הנגשה חברתית והתוודעות אל האדם שמאחורי המוגבלות. יש לזהות קודם את האדם, ואחר כך את המוגבלות"

תכנית שבוע זה נבנתה על ידי רכזת זהירות בדרכים, נגישות ואורח חיים בטוח בביה"ס, מירי שרעבני עבדי. התלמידים לקחו חלק בפעילות שבמסגרתה נדרש שיתוף פעולה בין תלמידים משכבה יסודית ותלמידים משכבה על-יסודית. התלמידים חולקו לצוותים, עברו הכנה והדרכה לקראת ההנחיה בכיתות והפעילו תחנות במגוון פעילויות בליווי מצגת תומכת והתנסות מעשית לשכבה היסודית.


בין התחנות: קידום המודעות לנגישות – פעילות 'ידיים מאחורי הגב', נגישות – 'הכול הולך', סליחה על השאלה/סיוון מרחוב סומסום מבלה בפארק, כשפוגשים אדם עם מוגבלות... – עשה ואל תעשה, לפתוח את הלב – להכיר מקרוב – כתב ברייל. 

                                                 
התלמידים שהובילו את הפעילות, התרגשו לקראת מילוי תפקידם, גילו אחריות, נכונות לעשייה, סובלנות ורגישות כלפי קהל התלמידים אותם הפעילו בכיתות. מובילי הפעילות קיבלו דף מסלול של התחנות והמעברים בין הכיתות וגילו עצמאות רבה!   

                                                
התלמידים המפעילים תרמו לעשייה הבית-ספרית ובד בבד נתרמו מפיתוח כישורים רבים, ובהם: פרזנטציה, העברת מסר חד וברור, היכולת לעמוד מול קהל בביטחון וללא פחד, ניהול דיון ושיח מכבד במליאה. כישורים אלו נדרשים כמעט בכל תחום בעולם המודרני וכן בדגש על השפה הדבורה והתקשורת הנדרשים מן הדובר, מטרה בה מתמקדים השנה בבית הספר.


תלמידי כיתות ד'-י"ב השתתפו בשידור מקוון ואינטראקטיבי של אקדמיה ברשת "מוגבלות עם חיוך" עם עדי גולדשמידט, נער המתמודד עם מחלת דושן, שסיפר בהומור על התמודדותו עם המחלה. עדי שיתף כיצד החברה רואה אותו וכיצד היה רוצה שהחברה תראה אותו ותתייחס אליו.


מר רמי דקל, מדריך עיוור הנעזר בכלב נחייה, התארח בבית הספר ביחד עם כלבו בלנקו, מטעם עמותת צמד, עמותה המאגדת את כל הנעזרים בכלבי נחייה בישראל. טרם ההרצאה, התלמידים צפו בסרטון הדרכה קצר ולאחר מכן הכינו שאלות שהם מעוניינים לשאול את המרצה.


רמי שיתף בסיפורו האישי, על העיוורון ועל תפקידו של כלב הנחייה בחייו, בהרצאה שחולקה והותאמה לשלוש שכבות גיל. רמי העניק לנו חוויה עוצמתית, עשה זאת באופן נפלא, מרגש וכל כך מותאם לצרכים של התלמידים. אנו מודים לו על החשיבה וההשקעה שלו בדרך להעברת המסרים בחוויה זו, קיבלנו ממנו השראה לבחירה בדרך לחיים ראויים ואיכותיים.      

                   
מירי שרעבני עבדי: "אני מאמינה שבזכותו, נקודת המבט וההסתכלות כחברה תהיה מקבלת ומכילה יותר".  

                                                                                                          
מדבריה של מנהלת בית הספר, הגב' טלי וולף צוקרמן: "כל שכבות הגיל השתתפו במפגשים עם רמי וכלבו בלנקו. המפגש היה חלק ממערך הפעילויות לציון השבוע הבין-לאומי לנגישות ולשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. היה מקסים לראות את כל התלמידים משתתפים בעניין ומגלים אמפתיה והבנה למצבו של רמי תוך הכרת והערכת ההתמודדות והכוחות הטמונים בו למרות לקות הראייה שלו.  באחריותנו כמוסד חינוכי בהעלאת המודעות לקידום הנגשה חברתית והתוודעות אל האדם שמאחורי המוגבלות וכן הבחנה בקיומו של מגוון אנושי ולמידה להתייחסות באופן שווה לכול, בקרב כלל תלמידי בית הספר, שכן אדם עם מוגבלות הוא אדם ככל אדם אחר, לכן תמיד יש לזהות קודם את האדם ואחר כך את המוגבלות".

 

 
 
 
 
 
 

 

אתר העירייה
מרכז תמיכה יישובי
פסג"ה
מחיי גני הילדים ובתי הספר
טפסים
סיוע טכני
אתר נגיש 2014
בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד