יום המורה 2015 ראשון לציון

לוח אירועים

עמוד פנימי - מוסדות חינוך
עמוד פנימי - חירום
עמוד פנימי - שירות
עמוד פנימי - תכניות בחינוך
עמוד פנימי - פדגוגיה דיג
עמוד פנימי - הורים וקהילה

בית ספר "ארזים"

ת.ז. ביה"ס

 מנהלת ביה"ס  טלי וולף צוקרמן
 שלב החינוך  חינוך מיוחד רב שלבי (יסודי ועל יסודי)
 כתובת  רח' באשרי, ראשון לציון 
 טלפון  03-9568859
 פקס  03-9568188
 אתר ביה"ס  לחץ כאן

 

אודות ביה"ס

מנהלת: טלי וולף-צוקרמן (מנתחת התנהגות, מורה לחינוך גופני ולחינוך מיוחד)
בית ספר "ארזים" מאמין בהיותו מיוחד, אך חלק בלתי נפרד מהחברה החינוכית והחברתית הנורמטיבית. פעילותו הייחודית של בית הספר עוסקת בפיתוח מיומנויות אקדמיות-התנהגותיות- רגשיות- חברתיות המשולבות בתוך תכנית לימודים אישית, כיתתית ובית-ספרית.
במרכז העשייה מוצבת האמונה ביכולת לערוך שינוי, בכך שהתנהגות יכולה להשתנות. להתנהגות יש הקשר ויש תוצאה. את שניהם ניתן לנתח ולשנות ובכך להוביל לשינוי ההתנהגותי הרצוי. התאמת ההקשרים והתוצאות של הסביבה באים לידי ביטוי בבניית התכניות האישיות אשר מתמקדות בהתאמות מדויקות בתכנית הלימודים, זיהוי הקשיים והקניית מיומנויות יעילות ונורמטיביות להתמודדות עימם, ביסוס הרגלי למידה, הקניית מיומנויות חברתיות, פיתוח והעצמת כישורים חברתיים.
הצוות החינוכי מתמקד בפיתוח היכולות והכישורים ובהעצמת התלמידים. לצד מערך תומך, רגיש ומיומן, לבית הספר מערך ברור של כללי ונהלי התנהגות המיושמים באופן עקבי לשמירה על אקלים מיטבי המבוסס על בטחון ומוגנות תוך למידת נורמות ההתנהגות החברתית המקובלת. התלמידים מתקדמים בתכנית האישית בתחומים השונים בדגש על ביסוס הרגלי למידה טובים, פיתוח מיומנויות חברתיות נאותות, פיתוח מיומנויות של איפוק ושליטה עצמית יעילות ומפגינים בכל אלו יציבות לאורך זמן. השאיפה היא לערוך תהליך שילוב למסגרות החינוכיות הרגילות.

 

 

תכניות ייחודיות בבית ספר "ארזים"


 

פדגוגיה משמעותית מותאמת
בית הספר שואף לצמצום פערים לימודיים, הגברת המוטיבציה ללמידה ופיתוח לומד עצמאי, למידה בהלימה לתכנית הלימודים הממלכתית תוך אבחון ומיפוי יכולות התלמיד ולמידה אישית מותאמת ליכולות והקשיים.
אינטליגנציות מרובות- למידה על פי כישורים ומוקדי כוח של תלמידים: בבית הספר ישנו מגוון רחב של מקצועות ייחודיים, כגון: נגרות, אומנות, קרטה, מוסיקה, יוגה, עיצוב תכשיטים. שיעורים אלו מאפשרים לתלמידים לפתח כישורים ייחודיים נוספים ומגוונים.
למידה מתוקשבת: הטמעת השיח התקשובי, פיתוח דרכי הוראה-למידה ותקשוב מגוונות התומכות בהוראה הדיפרנציאלית והלמידה המשמעותית והשיתופית (PBL). למידה טכנולוגית (חקר ומדע, פיתוח חשיבה) בשילוב מרחבי למידה מותאמים וסביבות למידה מתוקשבות, ספרים דיגיטליים. למידה ניידת, למידה מרחוק, אקדמיה ברשת ועוד.
פרוייקטים מתוקשבים: מדי שנה נבחרים נושאים ייחודים הנלמדים באמצעות תקשוב. לדוגמה: זהירות בדרכים- השתתפות בתחרות "דרך העדשה 9 " בשילוב למידה תקשובית ניידת.
הקשר הרב דורי- תכנית היכרות עם בני הדור השלישי תוך לימוד ושימוש במיומנויות מחשב.
תכניות ייחודיות למניעת התנהגויות סיכון וטיפוח מיומנויות חברתיות:  קיום תכנית מערכתית בשיתוף משטרת ראשון והרשות למלחמה בסמים בנושא ערכים וידע לגבי התנהגויות סיכון נפוצות, מפגש עם החוק, גורמי האכיפה, למען פיתוח ערכים אישים וחברתיים הקשורים לשמירת החוק והסדר הציבורי.

 

חינוך לטיפוח ערכים ומיומנויות חברתיות
בביה"ס פותחה תכנית ייחודית המקדמת טיפוח ערכים, פיתוח מיומנויות חברתיות, מעורבות חברתית בביה"ס ובקהילה ומנהיגות חברתית. ביה"ס מאמין בערך הבחירה ובפיתוח מוקדי הכוח של התלמיד כערכים המובילים להצלחה, אלו באים לידי ביטוי בהשתתפות בנבחרות ביה"ס, חוגי העשרה, וועדות ומועצת התלמידים.
 

אתר העירייה
מרכז תמיכה יישובי
פסג"ה
קהילה והוראה לומדת
טפסים
סיוע טכני
אתר נגיש 2014
בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד