ב-9.2.16 התקיים בקריית החינוך "אמירים" מקיף ה' כנס ארצי ראשון מסוגו לתלמידים מכל הארץ הלומדים תקשורת בהתמחות ניו מדיה. בכנס התארחו תלמידים ממגזרים שונים: יהודים, ערבים, חילונים ודתיים.
ביום ג' (9.2.16) הגיעו תלמידי תקשורת מכל רחבי הארץ לכנס "עיתונות ניו מדיה" אשר התקיים בקריית החינוך השש שנתית "אמירים" מקיף ה'. מטרת הכנס הייתה לחשוף את התלמידים לאספקטים שונים בתחום האינטרנט והשיווק הוויראלי.
פתח את הכנס ד"ר יובל דרור, דיקאן בין הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למנהל. ד"ר דרור לקח את התלמידים למסע בזמן בדגש על העתיד וכיצד עשוי להיראות עולם הטכנולוגיה והתקשורת בשנים הקרובות. לדוגמה: טלפונים שמכירים אותנו טוב יותר ומתאימים את עצמם לדרישות שלנו, מכוניות ללא נהג ורופאים שיוכלו לבדוק אותנו מרחוק.
תומר בר דוד, מנכ"ל "שרוטונים", חברת התוכן הוויראלי הנצפית ביותר בישראל, חשף בפני התלמידים את הסודות מאחורי הפרסומות ברשת. בין היתר הוצגו פרסומות מוכרות ונחשפו הסיפורים שמאחורי יצירתן.
תומר אביטל, בלוגר אקטיביסט, בעל הבלוג "מאה ימים של שקיפות", שיתף את התלמידים במניעים שגורמים לו להילחם על צדק. אביטל הציג בפני התלמידים את פעילויותיו השונות בתחום והדגיש "תפעלו במקומות שהכי נוגעים בכם ומפריעים לכם".
לקראת סיום הכנס התקבצו התלמידים לקבוצות דיון בנושאים שונים: מניעת שתיית אלכוהול בקרב בני נוער, שיתוף התלמידים בהחלטות בית הספר ומניעת הטעיית צרכנים. כל קבוצה גיבשה מטרות לשינוי בנושא מסוים והציגה דרכי פעולה אפשריות באמצעות השימוש באמצעי התקשורת החדשים.
בקריית החינוך "אמירים" מקיף ה' פועלת מגמת תקשורת עם התמחות בניו-מדיה בה לומדים התלמידים בין היתר: כתיבה עיתונאית, שימוש בכלי תקשורת חדשים, פיתוח חשיבה של אזרחות פעילה - אקטיביזם חברתי והפצה ברשתות החברתיות.
צילום: דקלה חנונה, ורד קורלנדר, עמית גליטמן