תכנית המקדמת צמצום פערים בלימוד השפה העברית מכיתה א' ומעלה בקרב יוצאי העדה האתיופית. התכנית מיועדת להעלות באופן משמעותי את רמת האוריינות ואת וההישגים של תלמידים יוצאי אתיופיה, לשפר את איכות ההוראה ואת מיומנויות הניהול של בתי הספר כדי להפוך אותם לסוכני קידום בלימודים של תלמידיהם.
התכנית נותנת גם העצמה גם להורים כדי שיוכלו להיות שותפים מלאים בחינוך ילדיהם ובכך לשפר את הישגי התלמידים בטווח הקצר והארוך. התכנית משולבת בתוך מערכת השעות הבית ספרית, וניתנת בבתי ספר בעלי ריכוז גבוה יחסית של יוצאי אתיופיה, אך ניתנת לכלל תלמידי הכיתה. התכנית צומחת מכיתה א' ומעלה כל שנה. התכנית כוללת: מודל הוראה המבוססת על גישת האוריינות המאוזנת, גישה המסייעת לילדים לקרוא ולכתוב באופן עצמאי, לגשר על פערים באוריינות ולשמר את הישגיהם. לאורך זמן ניתנים גם: ריהוט וספריות לכיתה, הכשרות למורים והדרכות בזמן אמת למורים תוך כדי הלמידה באמצעות מאמני אוריינות הנמצאים בבית הספר בכל ימי השבוע במשרה מלאה. כמו כן בכל בית ספר נמצא מגשר יוצא העדה כאיש קשר עם הקהילה האתיופית המהווה כתובת להורים, מנחים למנהלים בהובלת המנהיגות הפדגוגית וביצירת תרבות בית ספרית בת קיימא המקדמת לימודים, הערכה מתמשכת וקפדנית של רכיבי התכנית.