יום המורה 2015 ראשון לציון

לוח אירועים

עמוד פנימי - מוסדות חינוך
עמוד פנימי - חירום
עמוד פנימי - שירות
עמוד פנימי - תכניות בחינוך
עמוד פנימי - פדגוגיה דיג
עמוד פנימי - הורים וקהילה

הישג חסר תקדים בזכאות לבגרות לכפר הנוער ויצו נחלת יהודה

הישג חסר תקדים בזכאות לבגרות לכפר הנוער ויצו נחלת יהודה

93% מכלל תלמידי שכבת י"ב בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה בשנת תש"פ זכאים לתעודת בגרות מלאה.

 

הבסיס להישג חסר תקדים זה טמון בתפיסה החינוכית של בית הספר, שלפיה כל תלמיד יכול להצליח, הוא רק זקוק למבוגר אחד שיאמין בו. מתוך אמונה זו נגזרות דרכי פעולה פדגוגיות אשר מסייעות בידי הצוותים המקצועיים להגיע לכל תלמיד באופן אישי, לסייע לו בקשיים ולקדמו להצלחה. בנוסף לכך אנשי החינוך בכפר מובילים ומטפחים ערכים כגון: מסוגלות, היחס בין השקעה לתוצאה, הובלה ואכפתיות, אחריות, מחויבות אישית של כל איש חינוך באמצעות קשר אישי ומשמעותי עם התלמידים ועוד.

 

כפר הנוער ויצו נחלת יהודה הוא בי"ס עיוני חקלאי מכיתות ז' ועד י"ב ומונה קרוב ל-400 תלמידים, כ-155 מהם חניכי פנימייה וכ-150 תלמידי חטיבת הביניים תושבי העיר לומדים במסגרת יום לימודים ארוך. בביה"ס קיימות מגמות במסלול כבאות והצלה, לימודי סביבה, חקלאות וביולוגיה. בנוסף, נפתחה בשנה שעברה מגמה יוקרתית של איתור מידע דיגיטלי המקנה 15 יח''ל לבגרות ותעודת מקצוע, והביקוש אליה גדול. 

 

גליה מירון, מנהלת הכפר: "כפר הנוער ויצו נחלת יהודה נמצא בתנופת התפתחות ושינוי מתמיד. בכל תקופת הקורונה המשיך הכפר להוות עוגן חינוכי וחברתי לתלמידים בפנימייה, גם מקרוב וגם מרחוק. צוות המורים והמדריכים לא ויתר על אף תלמיד ושמר על קשר רציף עם התלמידים ומשפחותיהם. אני גאה בצוות החינוכי של הכפר ובהישגים הנפלאים של תלמידינו. זו תוצאה של עבודה עקבית ונחושה, מקצועיות ובעיקר אהבה".

חגי בן אברהם, מנהל בית הספר: "אנשי החינוך בכפר הם  'אנשי המעבר'', אלו שנותנים לתלמידינו את הכנפיים להמריא ולהצליח, אלה המאפשרים להם להתרומם מעל לכל תסריט שלילי שנמסר להם ולהפוך אותו לתסריט חיובי. האמונה שלנו בתלמידים היא זו שמכתיבה לנו התנהלות יום יומית המאפשרת הצלחה. הסוד הגדול שלנו טמון במשולש הזהב שמנחה אותנו: אמונה, אהבה ופדגוגיה איכותית ופרטנית. השינוי שעבר ועובר בית הספר, שיתוף הפעולה של כל אנשי הכפר ובעיקר בין המדריכים והמחנכים הוא שיתוף פעולה ושינוי אמיתיים שבאים מבפנים, מהחינוך, מהפדגוגיה, מההכלה, מהסדר והמשמעת - שינוי שמכה שורשים במרקם המחשבות והפרדיגמות שלנו, שינוי שיוצר את העדשות שבעדן אנו רואים את תלמידינו ואת תפקידינו החינוכי בלהוציא את מה שטמון בהם מן הכוח אל הפועל".

 
 
 


 

אתר העירייה
מרכז תמיכה יישובי
פסג"ה
מחיי גני הילדים ובתי הספר
טפסים
סיוע טכני
אתר נגיש 2014
בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד